Rezolva chestionare drpciv online si obtine carnetul auto din prima vizita la examen.

Sexul ciresilor, de Jeanette Winterson

Ah, de mult nu am mai citit o carte pe care sa imi vina sa o recomand asa in gura mare, desi sunt convinsa ca stilul in care este scrisa nu va placea tuturor. Sexul ciresilor a fost pentru mine ca o salata exotica, ciudata, plina de gusturi si texturi necunoscute dar care la sfarsit iti lasa senzatia de wow!
Cartea este o poveste fantastica, un basm ciudat cu personaje si intamplari de care nu contenesti sa te minunezi, limbaj savuros, colorat si un fir al actiunii pe care uneori cu greu il poti intelege, astfel incat sunt convinsa ca aceasta carte nu va fi pe gustul tuturor. Insa a fost ideala pentru al meu, cunoscandu-mi inclinatie catre astfel de carti ciudate si contrastante :)

Nu va spun firul povestii, este prea putin imortant acesta, insa o sa va spun de ce mi-a placut atat de mult cartea:

1. Cate lucruri poti face cu o varza?
Intrebarea aceasta am auzit-o la un curs de pedagogie, despre creativitate. Si raspunsurile au venit, din partea cursantilor de 20+ ani: poti face sarmale/salata/mancare, o poti folosi pe post de minge, poti sta pe ea si...cam atat. Iar raspunsurile unor copii scolari si prescolari cuprindeau: poate fi un glob magic, poate fi un balon cu aer cald, poate fi un animal de companie si cate si mai cate. Cine ne limiteaza creativitatea? Aparent nimic, si totusi...

Ei bine, cartea aceasta ignora barierele a ceea ce este posibil si ce nu este posibil. Cine zice ca un oras nu poate pluti, opunandu-se legilor gravitatiei? De ce iubirea nu poate fi o boala incurabila? De ce un ananas nu poate fi miraculos? Chiar asa, de ce? Din acest punct de vedere, Sexul ciresilor este un festin pentru mintea noastra ingradita de limitarile vietii cotidiene. Totul este posibil si, odata patruns in atmosfera magica dintre filele cartii nu contenesti sa te intrebi: eu de ce nu m-am gandit la asta? :)

2. Tic-tac
Timpul si scurgerea acestuia peste vietile noastre sunt niste subiecte care ma fascineaza de foarte mult timp, alaturi de timpuri si spatii paralele, vieti anterioare si vieti viitoare, asa ca o carte care sfideaza regulile timpului si spatiului nostru si, mai mult decat atat, ofera cugetari filozofice asupra acestei teme nu avea cum sa nu imi placa. Iata un citat de la inceputurile lecturii care, de cand l-am citit, mi-a dat de inteles foarte clar ca aceasta carte va fi cu siguranta pe gustul meu :)

“Orice calatorie ascunde in contururile ei o alta calatorie: cararea pe care nu ai mers, ungherul pe care l-ai uitat. Acestea sunt calatoriile pe care vreau sa le consemnez. Nu pe cele pe care le-am facut, ci acelea pe care as fi putut sa le fac sau in care poate am fost, dar intr-un alt spatiu si timp."

3. Cu totul surprinzator, spre finalul cartii, povestea magica si neconventionala, basmul pentru adulti cu ale sale miracole (care are loc undeva in Anglia secolului al XVII-lea) ajunge sa se impleteasca cu timpul zilelor noastre si sa trateze transant si totusi intr-un mod metaforic, cele mai mari probleme cu care se confrunta omenirea acum: saracia si foametea din tarile din lumea a treia, poluarea, exploatarea fara masura a resurselor etc.

Trebuie sa cititi cartea ca sa puteti intelege despre ce vorbesc eu aici:) Chiar si asa, cred ca v-am convins ca Sexul ciresilor este complexa, ciudata, fascinanta, este cu totul altceva care merita citit chiar si numai pentru a spune ca ati incercat si perspectiva asta:)

Astept cu drag sa imi impartasitit impresiile voastre daca ati citit cartea sau daca aceasta parere a mea v-a trezit cumva curiozitate.